FAQs

ALTA DEL SERVEI

Per què hauria de contractar amb Nimbus Telecom?

Nimbus Telecom és una empresa tecnològica que et pot oferir des d’una línia mòbil a un radioenllaç dedicat, un circuit de videovigilància, o fins i tot instal·lar un vídeo porter.

Amb nosaltres podràs contractar tot el que tingui a veure amb tecnologia a casa teva, un únic proveïdor per a tot. Per què això és un avantatge? Perquè quan alguna cosa no va bé, i tens més d’un proveïdor, es pot convertir en la història interminable. Si has viscut una experiència així, saps del que parlem!

A més, en qüestions de connectivitat a internet, tenim la millor opció per a tu, allà on siguis. Tenim acords amb tots els operadors i disposem d´una xarxa pròpia, t´assessorarem perquè creïs el millor pack per a tu, al millor preu i amb el millor servei d´atenció al client.

Què és el Wimax?

Wimax són les sigles de Worldwide Interoperability for Microwave Access, que en català es tradueix a Interoperabilitat Mundial per a Accés per Microones.
És una tecnologia sense fil que funciona mitjançant l’emissió i recepció d’ones de ràdio a través de radioenllaços situats en els principals repetidors i llocs estratègics de la geografia.

És la tecnologia òptima per a entorns rurals, nuclis disseminats, polígons, poblacions disperses, extraradis de poblacions grans i, en definitiva, llocs on les tecnologies per cable (fibra òptica o ADSL) no arriben o no permeten un servei de qualitat.

Si és el teu cas i encara no gaudeixes d’una connexió de qualitat, clica aquí i descobreix les nostres tarifes de Wimax.
La nostra xarxa de Wimax abasta la comarca de la Selva, el Maresme, el Gironès, el Alt i el Baix Empordà.

Com puc donar-me d'alta en Nimbus Telecom?

Per a contractar els nostres serveis et recomanem que contactis amb nosaltres. Som assessors de telecomunicacions, i buscarem la millor opció per a les teves necessitats, allí on siguis.

Si ho tens clar, pots tramitar l’alta a través d’aquest formulari.
Pots contactar amb nosaltres clicant aquí. Trucant per telèfon al 972 850 155, enviat un Whats App (nomes text) al 622 812 604 o un correu electrònic a info@nimbustelecom.cat. Estarem encantats a ajudar-te!

M'haig de donar de baixa de la meva antiga companyia per a contractar Nimbus Telecom?

En el cas de contractar Internet sí, t’has de donar de baixa de la teva antiga companyia. Aconsellem fer la baixa una vegada tinguis Internet funcionant amb Nimbus Telecom. Així no et quedaràs cap dia sense Internet.

En cas de portabilitat de fix i/o mòbil no fa falta, ja que es fa el canvi de companyia automàticament en el procés de tramitació.

Com funciona la signatura digital del contracte?

Per a la signatura del contracte de qualsevol dels nostres serveis, rebràs un correu electrònic i un SMS.

 

Has d’obrir el correu electrònic i clicar a Signar

Després has d’introduir el codi que has rebut per SMS en aquesta casella i clicar


I això és tot!

Com és la instal·lació de Wimax?

La instal·lació inclou l’antena, 20 metres de cable, un router, el desplaçament, la mà d’obra i la configuració dels equips.

La durada dels treballs sol ser de 1,5-2 hores.

L’antena és petita, 20 centímetres de diàmetre aproximadament, i solem col·locar-la al costat de l’antena de televisió.

El tècnic instal·lador (que vindrà degudament identificat) ha de fer arribar el cable de ethernet des de l’antena fins dins de la casa. Sempre que es pugui, aprofitarem les canalitzacions i instal·lacions que ja té la casa per a passar el cable fins a la zona on anirà muntat el router.

Si no es pot, buscarem la manera menys invasiva i més discreta per a poder realitzar la instal·lació.

La instal·lació té un cost de 99,95€ per a habitatges unifamiliars i de 75,95€ per a comunitats de propietaris, que s’han d’abonar al tècnic en el moment de la instal·lació.

Com és la instal·lació de Fibra Òptica?

La instal·lació inclou un router, l’ONT i el cablejat de Fibra Òptica
La durada dels treballs és d’aproximadament unes 3 hores.

El tècnic instal·lador (que vindrà degudament identificat) ha de fer arribar el cable de fibra des del carrer fins dins de la casa. Els tècnics sempre que puguin aprofiten les canalitzacions i instal·lacions que ja té la casa per a passar el cable de fibra fins a la zona on anirà muntat el router.

Una vegada passat tot el cablejat, el tècnic fa les configuracions pertinents per a assegurar-se que el senyal arriba correctament.

Quan triguen a realitzar la instal·lació, des que contracto el servei?

La instal·lació ha de realitzar-se dins dels primers 15 dies des de la sol·licitud d’alta del servei, però no et preocupis, el termini actual d’instal·lació és de 3-4 dies des de l’alta, depenent de la disponibilitat del client i l’agenda del tècnic.

Com puc comprovar que m'arriben els megues contractats?

Pots fer un test de velocitat en speedtest.net

Per a obtenir la màxima velocitat, recorda que has d’executar el test connectant l’ordinador a través del cable de xarxa i sense altres dispositius que puguin estar usant la connexió.
Tingues en compte que el tipus de dispositiu i el tipus de cable també poden limitar la velocitat.

Puc reutilitzar la instal·lació que tinc a casa amb un altre operador?

Nimbus Telecom recomana no reutilitzar instal·lacions.
Dit això, si has contractat el servei de Wimax, sí, és possible.

Si tens o tenies contractat un servei compatible amb Wimax, podem reutilitzar la instal·lació i fer-te un descompte de 20€ en l’alta.

Si has contractat el servei de Fibra Òptica, en funció de la companyia que tinguessis abans contractada, és possible reutilitzar la instal·lació.
En tots dos casos, haurem de fer una valoració de quin és la millor opció.

Els serveis de Nimbus Telecom tenen permanència?

Només els nostres serveis d’internet que utilitzen Fibra Òptica tenen permanència, la resta dels serveis no.

Les tarifes de Nimbus Telecom es mantenen en el temps?

Si, les tarifes de Nimbus Telecom són les que publiquem, i no canvien amb el temps.
És possible que contactem amb tu en el cas de treure una tarifa més convenient per a tu, en preu o prestació de servei. No esperarem que a que ens truquis tu, ho farem nosaltres.

Els nostres clients tenen sempre les nostres millors tarifes.

Section
Empty section. Edit page to add content here.

ADMINISTRACIÓ

Com canvi de número de compte?

Per a canviar el teu número de compte caldrà signar un nou formulari SEPA.
Posa’t en contacte amb nosaltres i et facilitarem el document, perquè el completis i ens el retornis signat.

Pots contactar amb nosaltres a través del portal del client aquí, trucant per telèfon al 972 850 155, enviat un Whats App (només text) al 622 812 604 o un correu electrònic a info@nimbustelecom.cat

Puc rebre les meves factures en paper?

Si, sense problema.
Només has de notificar-nos-ho i t’enviarem la factura per correu ordinari cada mes.
Aquest servei té un cost de 0,65€ (IVA inclòs) al mes.

On puc descarregar la meva factura?

Pots descarregar la teva factura entrant el portal del client fent clic aquí.
Si no recordes el teu usuari i/o contrasenya, fes clic aquí.

Es pot pagar per transferència bancària?

No, l’única forma de pagament acceptada és domiciliació bancària.

A quin mes correspon la meva factura?

Si has contractat Wimax: Les factures corresponen al servei d’internet durant el mes que correspon al de l’emissió de la factura. Es cobren els serveis per endavant.

Si has contractat Fibra Òptica, Telefonia Fixa o Mòbil, la teva factura correspon als serveis del mes anterior al de l’emissió de factura. Si la teva factura posa data d’emissió 1/05 correspondrà als serveis prestats durant el mes d’abril.

L'import de la meva factura és més elevat del que deuria, a què pot haver-se de?

El més probable és que es degui a consums extra en alguna de les teves línies.
Pots descarregar i revisar la teva factura accedint al portal del client clicant aquí.

Si em vaig donar de baixa, perquè m'ha arribat una factura?

Pensa que els serveis es facturen a mes vençut, si vas tramitar la teva baixa el 15/04, rebràs una factura al maig que correspondrà als serveis prestats des del 01/04 fins al 15/04.

Com es cobren les comissions per devolució de rebuts?

Cada mes carregarem en el compte que ens hagis indicat l’import que correspongui als serveis contractats i consums. Si el rebut és retornat, pel motiu que sigui, carregarem 5,57€ en la teva següent factura, en concepte de despeses de devolució.

Aquest import correspon als costos bancaris de devolució i als costos administratius que general l’impagament.

Com faig per a pagar una factura pendent?

Pots pagar la factura amb targeta des del portal del client, clica a aquí per a accedir. També pots realitzar un ingrés o transferència en el compte ES57 2100 8105 7402 0010 2382 indicant el número de factura o el número de DNI del titular del contracte.

PORTAL DEL CLIENT

Com puc accedir al portal del client?

Pots accedir al portal del client clicant aquí.
Si no recordes el teu usuari i/o contrasenya, posa’t en contacte amb nosaltres i t’ajudarem.

No puc accedir al portal del client, no recordo el meu usuari i/o contrasenya, Què haig de fer?

Has de contactar amb nosaltres trucant per telèfon al 972 850 155, enviat un Whats App (nomes text) al 622 812 604 o un correu electrònic a info@nimbustelecom.cat, estarem encantats de poder ajudar-te.

Mai he accedit al portal del client, com em dono d'alta?

Quan contractes amb nosaltres, automàticament reps un correu electrònic per a donar-te d’alta en la teva àrea personal, però si pel que sigui, no ho tens, posa’t en contacte amb nosaltres trucant per telèfon al 972 850 155, enviat un Whats App (nomes text) al 622 812 604 o un correu electrònic a info@nimbustelecom.cat, estarem encantats de poder ajudar-te.

Quina informació trobaré al portal del client?

En el portal del client trobaràs:

Les teves dades personals
Una foto (opcional)
El/els contracte/s de servei/s
Les factures
Els consums del teu/teves línia/s
També podràs enviar-nos una consulta, o donar d’alta una incidència de qualsevol tipus.

I, finalment, si tens alguna factura pendent de pagament, podràs realitzar el pagament amb la teva targeta d’una manera molt senzilla.

PORTABILITAT MÒBIL

Si vull canviar la meva companyia de telèfon mòbil i contractar a Nimbus Telecom, perdré el meu número?

No, no perdràs el teu número i per a gestionar el canvi d’operador, haurem de fer una portabilitat.

Quina documentació fa falta per a tramitar una portabilitat? Important: Les nostres targetes SIM només funcionen en terminals lliures.

Si actualment tens una línia amb contracte: Per a poder tramitar la portabilitat d’un número, necessitarem que ens facilitis les dades personals del titular (nom, DNI, adreça, correu electrònic, etc.) una foto (per totes dues cares) del DNI, Passaport o NIE del titular de la línia.

Aquest punt és important, perquè a vegades podem confondre al titular amb el qual paga la factura i poden ser persones diferents. Necessitem les dades de la persona a la qual van dirigides les factures, no de qui paga la factura.

Si actualment tens una línia de prepagament: Igual que en el cas anterior, necessitarem les dades personals del titular (nom, DNI, adreça, correu electrònic, etc.) una foto (per totes dues cares) del DNI, Passaport o NIE del titular de la línia, i el número de ICC de la teva targeta SIM. Si no saps on trobar aquest número clica aquí.

En tots dos casos necessitarem un número de compte on poder domiciliar els rebuts mensuals.

On puc aconseguir el número ICC de la meva targeta SIM?

El número ICC d’una targeta és un número de 19 dígits que sol estar impresa en la mateixa targeta. ¡Atenció!, no en el trosset que col·loques dins el teu terminal (mòbil/tauleta) sinó en el que queda.
Tant si conserves la resta de la targeta com si no el tens, el més fiable és fer això:

Si el teu terminal utilitza sistema operatiu Android pots clicar Targeta SIM o SIM Card Info, descarregar qualsevol d’aquestes aplicacions gratuïtes per a conèixer el número ICC de la teva targeta SIM.

Si el teu terminal utilitza sistema operatiu iOS l’opció més ràpida és obrir l’app Ajustos, accedir a l’apartat General i finalment a Informació. Una vegada dins podràs veure un munt de dades útils sobre el telèfon i un d’aquests és el ICC de la SIM instal·lada al teu terminal.

Quan es fa la portabilitat?

Des del moment que es tramita la portabilitat sol trigar entre 2 i 3 dies laborables.
També podem triar un dia concret que et vagi bé i programar-la per a aquest dia.

Rebràs un SMS de confirmació indicant el dia i l’hora prevists per a la teva portabilitat. Aquest dia veuràs que la teva antiga targeta no funciona, i serà en aquest moment quan hauràs d’introduir la nova SIM al teu terminal i començar a gaudir de Nimbus Telecom.

PORTABILITAT LÍNIA FIXA

Si vull canviar la meva companyia de telèfon mòbil i contractar a Nimbus Telecom, perdré el meu número?

No, no perdràs el teu número i per a gestionar el canvi d’operador, haurem de fer una portabilitat.

Quina documentació fa falta per a tramitar una portabilitat?

Per a poder tramitar la portabilitat d’un número, necessitarem:

  • Les dades del titular (Nom, adreça, correu electrònic, etc.)
  • Una foto (per totes dues cares) del DNI, Passaport o NIE del titular de la línia.
  • Una factura de la companyia actual de telefonia
  • Un número de compte bancària

Quan es fa la portabilitat?

Des del moment que es tramita la portabilitat sol trigar entre 2 i 3 dies laborables.

Quan faig la portabilitat, em puc quedar algun dia sense telèfon?

No, ja que la telefonia de Nimbus Telecom funciona a través d’Internet, programem que es faci la portabilitat 3 dies després de la instal·lació d’Internet. Aquest mateix dia, t’avisem conforme s’ha fet el canvi.

Puc tenir teleassistència amb la línia fixa de Nimbus Telecom?

Sí, la telefonia de Nimbus Telecom és totalment compatible amb el servei de teleassistència. Recorda que el telèfon fix de Nimbus Telecom funciona a través d’Internet. Sempre aconsellem notificar l’ús de teleassistència abans de contractar el servei.

MÒBIL NIMBUS TELECOM

Quina cobertura tenen les targetes de Nimbus Telecom?

A Nimbus Telecom sabem que no hi ha una única companyia que cobreixi totes les necessitats de cobertura mòbil, per això t’oferim la que millor et funcioni a tu.
Tenim diferents tipus de targetes, que funcionen amb diferents xarxes mòbils.
Tu digues-nos on estàs i que necessites, i nosaltres buscarem la millor opció per a tu.

Què passa si viatjo a l'estranger? Puc realitzar/rebre trucades i utilitzar dades?

Sí, pots trucar des de qualsevol país.
El roaming ha desaparegut a la Unió Europea i, per tant, les trucades i les dades s’inclouen en la teva tarifa.
Per a la resta de països, consulta els preus.
Recorda que Andorra no forma part de la Unió Europea!

Puc consultar el consum de trucades i dades de la meva línia?

Si, tens accés als teus consums en el portal del client clicant aquí

He esgotat totes les meves dades aquest mes, puc ampliar-los?

Si, pots contractar un bo d’ampliació de dades trucant per telèfon al 972 850 155, enviat un Whats App (nomes text) al 622 812 604 o un correu electrònic a info@nimbustelecom.cat, estarem encantats de poder ajudar-te.

Necessito el PUK de la meva targeta SIM Com puc aconseguir-ho?

Posa’t en contacte amb nosaltres telefonant al 972 850 155, enviat un Whats App (nomes text) al 622 812 604 o un correu electrònic a info@nimbustelecom.cat, estarem encantats de poder ajudar-te.

M'han robat el telèfon, com bloquejo la línia?

Per a bloquejar la línia has de trucar-nos per telèfon al 972 850 155, enviat un Whats App (nomes text) al 622 812 604 o un correu electrònic a info@nimbustelecom.cat, estarem encantats de poder ajudar-te.

Per què el meu mòbil mostra que la connexió de dades és LTE?

La connexió LTE (Long Term Evolution, evolució a llarg termini en anglès) és la tecnologia de banda ampla sense fil que, en la majoria de casos, és equiparable al 4G.

Perquè no tinc connexió 5G?

La tecnologia 5G encara no és d’ús massiu. La cobertura comença a oferir-se en algunes grans ciutats a partir de 2021 i encara trigarà temps a ser una tecnologia global.
La gran majoria de telèfons actuals no permeten connectar-se a aquesta velocitat i haurem de substituir-los per uns altres més nous que sí que ens permetran aprofitar els avantatges del 5G.

Com configurar la xarxa (APN) per a tenir dades en el meu dispositiu mòbil ANDROID?
Empty section. Edit page to add content here.
Com configurar la xarxa (APN) per a tenir dades en el meu dispositiu mòbil IOS?
Empty section. Edit page to add content here.
No tinc cobertura Què puc fer?

En algunes zones és possible que no tinguis cobertura o no sigui prou bona, en aquests casos puntuals, pots forçar manualment una altra xarxa.

Segueix aquests passos per a fer-ho.

SUPORT

Per què la connexió em va lenta?

Si perceps que la teva connexió a internet funciona més lenta de l’habitual, entenem que la línia està connectada, ja que només té dos estats funciona o no funciona, però lent no és una característica de les línies de connectivitat a internet.
Una vegada que sabem que la línia està funcionant, podem fer les següents comprovacions:
Tipus d’activitat, de connexió i de xarxa wifi a la qual estàs connectat
Quan necessitis una amplada de banda molt alta i de manera constant és essencial connectar-se amb cablejat directe al router per a no tenir problemes de velocitat. Si estàs en la mateixa habitació que el router utilitza la xarxa 5Ghz. I si et mous per la resta de la casa, utilitza la de 2,4Ghz.
Ús de la xarxa
És possible que tinguis algun aparell connectat que estigui utilitzant una amplada de banda molt alta, i es vegi afectada la velocitat de la xarxa.
Comprova que no s’estigui actualitzant algun aparell.
Mala cobertura wifi dins de casa (per interferències amb altres aparells)
Les ones que desprenen altres aparells com a microones, impressores, cromecast… poden interferir en el senyal wifi del router i afeblir la connexió.
Mala cobertura wifi dins de casa (per massa distància)
A mesura que t’allunyes del router el senyal wifi s’afebleix i per tant la connexió va més lenta. També depèn del material que estiguin fetes les parets o mobiliari de la casa, ja que poden fer de mur aïllant i no deixar passar el senyal wifi. Com més prop del router, millor. Tots els routers que utilitza Nimbus Telecom compleixen amb les regulacions de freqüència i potència màxima de transmissió establertes per la ETSI.
Si ho necessites, podem oferir-te ampliar la xarxa wifi, instal·lant els equips que siguin necessaris i evitar aquest tipus de problemes.
Les limitacions de l’aparell amb el qual t’estàs connectant
Els mateixos dispositius poden ser els causants de retardar la connexió. Si el dispositiu (mòbil, ordinador, tauleta, etc.) té poques prestacions, pot rebre el senyal wifi amb menys intensitat creant lentitud en la connexió tant en aquest dispositiu com en la resta.

Puc solucionar una incidència reiniciant el router?

Reiniciar el reouter, a vegades, és útil per a solucionar una incidència, però no sempre.
És molt comú que puguem resoldre una incidència de manera remota, amb la teva ajuda, però si us plau, no ho facis sense consultar-nos, truca’ns primer, que no trigarem a atendre’t i trobarem la millor manera de solucionar qualsevol problema.

He realitzat un test i no m'arriba la velocitat contractada, Què haig de fer?

Nimbus Telecom et garanteix que la velocitat que t’arriba fins al router és la que vas contractar (el tècnic sempre el comprova en acabar la instal·lació).
Si us plau tingues en comptes aquests punts:

  • Per a obtenir la màxima velocitat en un test, connecta’t sempre per cable al router.
  • Tingues en compte que alguns dispositius i alguns tipus de cable et poden limitar aquesta velocitat.
  • Evita també que altres dispositius usin la xarxa en el moment del test.

Si, encara així, el test de velocitat no surt bé, si us plau posa’t en contacte amb nosaltres, des del portal del client fent clic aquí, trucant per telèfon al 972 850 155, enviat un Whats App (nomes text) al 622 812 604 o un correu electrònic a info@nimbustelecom.cat, estarem encantats de poder ajudar-te.

Com canvio la contrasenya WIFI del meu router?
Empty section. Edit page to add content here.
Veig dues xarxes WI-FI, Com sé a quin haig de connectar-me?

Els nostres routers generen dues xarxes Wi-Fi, una a 2.4GHZ i l’altra a 5GHZ (veuràs que el seu nom acaba en “5G”). La de 5GHZ és més ràpida, però el senyal és més feble per a travessar parets i obstacles.
Et recomanem que connectis només els dispositius més pròxims al router a la xarxa de 5GHZ i que connectis tots els mòbils i tauletes a la de 2.4GHZ. Per a qualsevol altre dispositiu que estigui en una ubicació fixa, l’ideal és que passis cable de xarxa des de el router per a obtenir una velocitat major.

Telèfons i contacte per a incidències

El nostre horari d’atenció al client és de dilluns a divendres de 9 a 18:30h i dissabtes de 9 a 14h.
Pots contactar amb nosaltres a través del portal del client, fent clic aquí, telefonant al 972 850 155, enviat un Whats App (nomes text) al 622 812 604 o un correu electrònic a info@nimbustelecom.cat, estarem encantats de poder ajudar-te.

×

Hola!

Contacta amb nosaltres a través de Whatsapp o envia'ns un email a info@nimbustelecom.cat

× Necessita ajuda?